Saturday, April 7, 2012

lawatan ke tapak pembinaan,perlis :=)

aku pun sebenarnya xsure bapa haribulan aku ngn kekawan ukur bahan pegi ke perlis utk kerja lawatan site bangunan tu..tapi memg agak menyronokkan la...bkn apa kn slalunya terperap ja dlm studio ukur bahan tu naik ngntok laa gak..satu lagi payah nk tangkap apa yang lecturer terangkan...lgpon explanation dlm kelas kbykn juz dlm bentuk lukisan ja...mana aku tau..dgn piling,preamble,preliminaries dan segala macam prkataan yg aku lgsung xtau...bila kitorang dpt pegi bawu serba sedikit dapat aku tgkap...apa itu reinforcement,beam,in-situ dan sebagainya walaupun skit2 jaa pon...sekurg2nya aku tahu asas2 pembinaan bangunan yg sebenar..
ni laaa gambar kawan2 satu ukur bahan yg aku dapat upload kt sini pon...nk letak byk2 wt semak jaa..kot korang yg xlarat nk tgk nnti..insyaallah, ada rezeki dpt la kitorang jd Quantity Surveyor nnti...moga nusroh Allah dtg kpd kami nnti....stakat tu jaa kot aku dapat cerita ...xtahu nk taip apa lagi dh...apapon, travel ke perlis memg satu pengalaman yg agak menyeronokkan laa..rugi laa kalu sapa yg xpegi...tp ada ka kgkwn ukur bahan sem 1 yg xpegi?? haha.....dats all......

No comments:

Post a Comment